Περιγραφή
Ένας σαρανταδυάχρονος ράφτης από την Κοζάνη μεταναστεύει στην Τουλούζ της Γαλλίας για να κυνηγήσει το όνειρό του… Θέλοντας να ανοίξει το προσωπικό του ατελιέ και να γίνει διάσημος σχεδιαστής μόδας της υψηλής κοινωνίας, γνωστός σε όλη την Ευρώπη, συνυπάρχει με ετερόκλητους φαινομενικά χαρακτήρες τους οποίους συνδέουν τελικά πολλά κοινά. Χορεύτριες του καμπαρέ, έμποροι κρεάτων, συνεσταλμένες οικονόμοι, Άραβες επιχειρηματίες κ.α.
Παρακολουθώντας την παράσταση Πελότα συνυπάρχουμε και συμπάσχουμε ταυτιζόμαστε σε σημεία με τον ήρωά μας τον Στεφάν ο οποίος ονειρεύεται, σχεδιάζει, ταξιδεύει, καβαλάει τη μηχανή παρέα με περιθωριακούς τύπους, ερωτεύεται γυμνασμένα μοντέλα, γοητεύοντας Ισπανούς διπλωμάτες, παρηγορεί παρθένες κορασίδες και σχεδιάζει δολοφονίες ώστε να κερδίζει απρόσκλητα χρήματα ώστε να δραπετεύσει σε νέους προορισμούς με τον Ιταλό έρωτά του. Παράλληλα κατακτά δόξα και φήμη ως μόδιστρος περιωπής γνωστός στους καλλιτεχνικούς κύκλους των καμπαρέ της Γαλλίας, χορεύει, τραγουδάει, θρηνεί, υποφέρει, γελάει ασταμάτητα, μέχρι...
Τελικά όμως τί είναι η Πελοτα; Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στην πορεία και εξέλιξη του έργου; Από που πήρε τον ασυνήθιστο τίτλο της αυτή η απολαυστική θεατρική dramedy καταστάσεων; Πόσο ταιριαστός είναι ο τίτλος αυτός με όσα διαδραματίζονται τελικά μέσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου;
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, ο θεατής αντιλαμβάνεται ότι ή Πελότα μέσα της έχει βαθιά κοινωνικό χαρακτήρα μιας και θέματα που θίγονται είναι η διαφορετικότητα, οι ομοφυλόφιλες σχέσεις, ο ρατσισμός, η μετανάστευση για εύρεση εργασίας, η ξενοφοβία, η πολυπολιτισμικότητα, οι σχέσεις με διαφορετικούς λαούς και κουλτούρες, η κρίση αξιών , η διαφθορά και το χρήμα, τα εγκλήματα...
*Πελότα
πελότα < γαλλική pelote (βελονοθήκη, μαξιλαράκι, κουβάρι, μπαλάκι)
πελότα < ιταλική pelota (βελονοθήκη) < ισπανική pelota (μπάλα, βόλι, σφαίρα, μπαλόνι, βελονοθήκη, συκοφάντης)
Πελότα: μικρό στρόγγυλο ή τετράγωνο μαξιλαράκι συνήθως με βάση, που χρησιμοποιούν κυρίως οι μοδίστρες για να μπήγουν καρφίτσες ή βελόνες ώστε να τις έχουν πρόχειρες και να μην τις χάνουν.
Πελότα: το λέμε για να χαρακτηρίσουμε έναν άβουλο και κατευθυνόμενο άνθρωπο.
Πελότα: (αγώνισμα βάσκικης καταγωγής) υπήρξε ολυμπιακό άθλημα μόνο στην Ολυμπιάδα του 1900 στο Παρίσι στην οποία μετείχαν μόνο δυο ομάδες, της Ισπανίας και της Γαλλίας. Διεξήχθη μόνο ένας αγώνας στις 14 Ιουνίου 1900 με νικήτρια την ομάδα της Ισπανίας.
Πελότα: αρνητικός, υβριστικός χαρακτηρισμός
Συντελεστές:
Θεατρικό κείμενο – Σκηνοθεσίας – Στίχους: Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ειρήνη Τσαρσιταλίδου, Στράτος Χατζηβακαλέλης
Μακιγιάζ: LMI
Μουσική: Χάρης Γκατζόφλιας
Τραγούδι: Ζωή Παπαδοπούλου
Ενδυματολόγος – Στυλίστρια: Θέμιδα Χρηστίδου
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Εύη Τριπολιτσιώτη
Οργάνωση Παραγωγής: Πέλη Χρυσανθοπούλου , Ευδοξία Μαυρίδου
Σχεδιασμός φώτων και ήχου: Ανέστης Ατακτίδης
Video Art – Σκηνοθεσία Video: Κυρίακος Αποστολίδης, Αλέξανδρος Καντόρος
Γραφιστικά: Λευτέρης Παπασταύρου
Art Photographer: Πάρης Ζαχαριάδης
Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρεία Θεάτρου και Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Ηθοποιός: Ματθαίος Παπαδόπουλος