Φίλτρα Close Filters
ΚατηγορίαExpand categories
Κωμωδία
Κοινωνική
Περιπέτεια
Θρίλερ
Αισθηματική
Δραματική
Επιστημονική φαντασία
Παιδική
Κινούμενα σχέδια
Ιστορική
Σινεφίλ
Ντοκιμαντέρ
Άλλα
Κωμωδία
Κοινωνικό
Δράμα
Τραγωδία
Μουσική παράσταση
Διασκευή
Δραματοποιημένη λογοτεχνία
Σύγχρονο έργο
Κλασικό Έργο
Αρχαίο θέατρο
Bar theatre
Άλλες θεατρικές παραστάσεις
Συναυλίες - Live
Κλασική μουσική - Όπερα
Parties
Μουσικές βραδιές
DJ sets
Μουσικές σκηνές
Άλλες μουσικές εκδηλώσεις
Πίστες
Παιδική παράσταση
Κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών
Βρέφη (έως και 2 ετών)
Νήπια (3 έως και 5 ετών)
Παιδιά Δημοτικού (6 έως και 12 ετών)
Έφηβοι (13 έως και 17 ετών)
Διαλεξεις - Σεμιναρια
Βιβλίο
Φύση - Οικολογία
Street events
Εκδηλώσεις για γονείς
Αποκριάτικες μουσικές εκδηλώσεις 2025
Παιδικές αποκριάτικες εκδηλώσεις 2025
Διαγωνισμοί
Δωρεάν σινεμά
Δωρεάν θέατρο
Δωρεάν μουσική
Δωρεάν χορός
Δωρεάν εκθέσεις
Δωρεάν παιδικές εκδηλώσεις
Δωρεάν άθληση
Άλλες δωρεάν εκδηλώσεις
Φεστιβάλ Αθηνών
Φεστιβάλ στη Σκιά των Βράχων
Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας
Release Athens
Βεάκειο Φεστιβάλ
Ejekt Festival
Φεστιβάλ Ηλιούπολης
Φεστιβάλ Κολωνού
Rockwave Festival
Μένουμε Σπίτι - Θέατρο
Μένουμε Σπίτι - Χορός
Μένουμε Σπίτι - Μουσική
Μένουμε Σπίτι - Εκθέσεις
Μένουμε Σπίτι - Παιδί
Μένουμε Σπίτι - Διάφορα
Μένουμε Σπίτι - Σινεμά
Χριστουγεννιάτικες μουσικές εκδηλώσεις 2024
Χριστουγεννιάτικες παιδικές εκδηλώσεις 2024
Ποδήλατο
Πρωτοχρονιάτικες μουσικές εκδηλώσεις 2025
Πρωτοχρονιάτικες παιδικές εκδηλώσεις 2025
ΗμερομηνίαExpand Dates
ΚατάστασηExpand Status
ΏραExpand Time
Δείτε τα αποτελέσματα Show results
ΑΘΗΝΑ
(C)ART&LIFE 2020
A
Σινεμά

Από την άκρη της πόλης (1998)

Αυτή η εκδήλωση δεν είναι πλέον ενεργή
Ημερομηνίες
Κατηγορίες

Από την άκρη της πόλης (1998)

0.0
Περιγραφή
Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης
Ερμηνείες: Στάθης Παπαδόπουλος, Κώστας Κοτσιανίδης, Παναγιώτης Χαρτοματζίδης, Δημήτρης Παπουλίδης, Θεοδώρα Τζήμου.
Δ/νση φωτογραφίας: Γιώργος Αργυροηλιόπουλος
Μουσική: Άκης Δαούτης
Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου
Διάρκεια: 90 λεπτά

Μια παρέα Ρωσσοπόντιων έφηβων μεταναστών από το Καζακστάν (Έλληνες ομογενείς) κατοικούν μαζί με τους γονείς τους στα υποβαθμισμένα προάστια της Αθήνας  που οριοθετούν την«άκρη της πόλης», όπου μόνο εκεί τόσο οι ίδιοι όσο και οι γονείς τους θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα οικονομικά. Οι γονείς ως γαλουχητές των παιδιών τους ψάχνουν τους νόμιμους τρόπους για να μπορέσουν οι οικογένειες τους να ορθοποδήσουν. Τα –μόλις όμως μια ανάσα πριν την ενηλικίωση– παιδιά τους είναι «ιπτάμενα»: περιτριγυρίζουν στο μουντό, στενό, άχαρο περιβάλλον της ακρό-πολης  που ήρθαν και εγκαταστάθηκαν χωρίς να ξέρουν καλά-καλά το γιατί, κι από εκεί, πνιγμένοι, εφορμούν στο κέντρο των πραγμάτων, διεκδικώντας τη θέση των ονείρων τους μέσα στη μεγάλη πόλη. Τους λείπουν τα μέσα και γι’ αυτό δοκιμάζονται αρχικά στα ηλιοκαμμένα μεροκάματα της οικοδομής, κι αργότερα στις κλοπές, την πορνεία και την προστασία. Μέσα στη ζωή τους είναι και οι ναρκωτικές ουσίες ως συναισθηματικό καταφύγιο και παραισθητική διέξοδος. Τα όνειρά τους ασφυκτικά συνωστισμένα θα στραγγίξουν τις ζωές τους, με αποτέλεσμα ο χαμηλός ορίζοντας τους να χαμηλώσει ακόμα περισσότερο, τόσο που σαν αυτόνομη σκιά θα ξεγλιστρήσει και θα φύγει.

Ο Κωνσταντίνος Γιάνναρης, ήδη από την πρώτη μεγάλου μήκους κινηματογραφική ταινία του, διαλέγει τη θεματική πορεία της προβληματικής του: τους μετανάστες και το αντίξοο ελληνικό περιβάλλον. Άλλωστε δε θα μπορούσε να προταχθεί κάτι άλλο μιας και η ίδια του η καθημερινότητα γεμίζει από τη βιωματική του επαφή με τους ξένους. Όπως ο Γιώργος Κόρρας και ο Χρήστος Βούπουρας, έτσι και ο Γιάνναρης αποτελεί μια περίπτωση σκηνοθέτη που δε σπρώχνει τις ιστορίες του μέσα από «τη φαντασία του γραφείου». Σαν σημείο εκκίνησης της πρώτης του κινηματογραφικής ταινίας ορίζει, λοιπόν, την άκρη της πόλης. Η οριακή αυτή τοποθεσία αποτελεί το σημείο εκκίνησης για την κινηματογράφηση των πραγματικών μεταναστών (οι ίδιοι υποδύονται τους ρόλους των χαρακτήρων τους), με κεντρικό χαρακτήρα τον Ποντ τον Ρώσσοποντ που οι φίλοι του τον φωνάζουνε Σάσια (Στάθης Παπαδόπουλος). Όσο κι αν η επίσημη κινηματογραφική γνωμάτευση επιμένει να εντάσσει την ταινία καθαρά στο γένος της μυθοπλασίας,  θαρρείς τελικά πως το εκτόπισμα της σκηνοθετικής ματιάς του Γιάνναρη στην ουσία καταλύει τον επιθετικό προσδιορισμό «συμπτωματική» μπροστά από τη λέξη «ομοιότητα», αναδίδοντας την τολμηρότητα ενός οξύ ντοκυμανταίρ που δε σε προκαλεί αλλά σε συν-ταράσσει καθώς επίσης την ίδια στιγμή σε συν-αρπάζει με το στυλ της κινηματογραφικής γραφής του αλά western. Στην Αμερική το κινηματογραφικό είδος του «Film-Noir» άφησε να κυκλοφορήσει μέσα στο αστικό περιβάλλον του όλη η παράδοση του Φαρ-Γουέστ και συνεπώς του αντίστοιχου κινηματογραφικού είδους του «Western», στο Από την άκρη της πόλης, όμως, το αστικό western και μάλιστα εν είδει ντοκυμανταίρ είναι το ατόφιο δράμα των μεταναστών έξω από στυλιστικές, ατμοσφαιρικές προτάσεις.
(κείμενα: Μάριος Παπαγεωργίου)

Δείτε που παίζεται (0)

Φωτογραφίες & Βίντεο (1)

Εισιτήρια

Γενική είσοδος: 5€

Σχόλια


    Δεν υπάρχουν σχόλια
    Γράψτε το σχόλιό σας
    filters Φίλτρα
    Close slideshow
    Επικοινωνία Θέσεις Εργασίας Όροι χρήσης - ΠΠΠΔ
    ©ART&LIFE 2025
    art&life logo
    March
    SunMonTueWedThuFriSat
    2324252627281234567891011121314151617181920212223242526272829303112345
    March
    SunMonTueWedThuFriSat
    2324252627281234567891011121314151617181920212223242526272829303112345