Εργαστήρι δημιουργικής γραφής με τη μέθοδο της αφηγήτριας Σάσας Βούλγαρη.
Για τρίτη συνεχή χρονιά, το εργαστήριο με τη μέθοδο της αφηγήτριας Σάσας Βούλγαρη επιστρέφει ανανεωμένο με εφαρμογές σε πεδία εκπαίδευσης, δημιουργίας και αυτογνωσίας.
Πώς δημιουργούμε ένα δυνατό αφήγημα; Πώς βρίσκουμε την έμπνευση; Πού ξεκινά η ποίηση; Υπάρχουν τεχνικές και τρόποι! Στο εργαστήριο θα ανιχνεύσουμε ευφάνταστους τρόπους δημιουργίας ιστοριών, σε διαφορετικές φόρμες, με στόχο την αφηγηματικότητα των κειμένων που θα παραχθούν.
Ενδεικτικές θεματικές:
• Η ιστορία και η μνήμη – Πώς γράφουμε για κάτι που μπορεί και να συνέβη.
• Το όνειρο και η ζωή – Πού ξεκινά η ποίηση και πώς συνδιαλέγεται με την καθημερινότητα.
• Το Σπήλαιο του Πλάτωνα – Πώς μπορεί μια ιστορία να φωτίσει τα σκοτάδια της άγνοιας.
• Ο τέντζερης και το καπάκι – Πώς μπορούμε να ιστορήσουμε με τρόπο αστείο.
• Εδώ τα καλά κείμενα! – Πώς δημιουργούμε μία επιτυχημένη ιστορία πώλησης.
Ανάμεσα σε άλλα θα φτιάξουμε αυθόρμητες ιστορίες, ιστορίες με προδιαγραφές, βιωματικές, με ανατροπές, ποιητικές φόρμες, αστείες, nonsense, κόμικς, memes, διαφημίσεις και πολλά πολλά ακόμα!
Θα διερευνήσουμε τα βασικά συστατικά στην κατασκευή μιας ιστορίας, τον τρόπο επεξεργασίας της, ανάλογα με το είδος και τη μορφολογία του κειμένου, τον συν-τονισμό́ των λέξεων και τα κριτήρια που θα πρέπει να πληροί μια καλή ιστορία, κείμενα για παιδιά, εκπαιδευτικά κείμενα, διαθεματικά κείμενα κ.α.
Το σεμινάριο είναι διαδραστικό και πραγματοποιείται στους εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη με κεντρικό σημείο διεξαγωγής την αίθουσα Σπύρος Παπαλουκάς, όπου εκτίθεται μόνιμα συλλογή έργων του.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς, μουσειοπαιδαγωγούς, εμψυχωτές, σπουδαστές σχετικών σχολών, ψυχολόγους, αφηγητές, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, κ.ο.κ. αλλά και σε άτομα που ενδιαφέρονται για το θέμα ανεξάρτητα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Το σεμινάριο μπορούν να το παρακολουθήσουν και μαθητές Λυκείου, κατόπιν συνεννόησης.
Θα δοθεί πλούσιο υλικό κατά την διάρκεια και μετά την περάτωση του εργαστηρίου. Για την παρακολούθηση του εργαστηρίου δεν απαιτείται κάποια προεργασία ή ικανότητα.
Πρωτότυπη ιδέα, σχεδιασμός και συντονισμός σεμιναρίου: Σάσα Βούλγαρη
Το εργαστήριο έχει ως αφορμή την
τρέχουσα έκθεση και τα εκθέματά της.