Φίλτρα Close Filters
ΚατηγορίαExpand categories
Κωμωδία
Κοινωνική
Περιπέτεια
Θρίλερ
Αισθηματική
Δραματική
Επιστημονική φαντασία
Παιδική
Κινούμενα σχέδια
Ιστορική
Σινεφίλ
Ντοκιμαντέρ
Άλλα
Κωμωδία
Κοινωνικό
Δράμα
Τραγωδία
Μουσική παράσταση
Διασκευή
Δραματοποιημένη λογοτεχνία
Σύγχρονο έργο
Κλασικό Έργο
Αρχαίο θέατρο
Bar theatre
Άλλες θεατρικές παραστάσεις
Συναυλίες - Live
Πασχαλινές μουσικές εκδηλώσεις
Κλασική μουσική - Όπερα
Parties
Μουσικές βραδιές
DJ sets
Μουσικές σκηνές
Άλλες μουσικές εκδηλώσεις
Πίστες
Παιδικές πασχαλινές εκδηλώσεις
Παιδική παράσταση
Κουκλοθέατρο και θέατρο σκιών
Βρέφη (έως και 2 ετών)
Νήπια (3 έως και 5 ετών)
Παιδιά Δημοτικού (6 έως και 12 ετών)
Έφηβοι (13 έως και 17 ετών)
Πασχαλινές εκδηλώσεις
Διαλεξεις - Σεμιναρια
Βιβλίο
Φύση - Οικολογία
Street events
Εκδηλώσεις για γονείς
Διαγωνισμοί
Δωρεάν σινεμά
Δωρεάν θέατρο
Δωρεάν μουσική
Δωρεάν χορός
Δωρεάν εκθέσεις
Δωρεάν παιδικές εκδηλώσεις
Δωρεάν άθληση
Άλλες δωρεάν εκδηλώσεις
Φεστιβάλ Αθηνών
Φεστιβάλ στη Σκιά των Βράχων
Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας
Release Athens
Φεστιβάλ Παπάγου Χολαργού
Βεάκειο Φεστιβάλ
Primer Festival
Ejekt Festival
Φεστιβάλ Ηλιούπολης
Rockwave Festival
Φεστιβάλ Βριλησσίων
Μένουμε Σπίτι - Θέατρο
Μένουμε Σπίτι - Χορός
Μένουμε Σπίτι - Μουσική
Μένουμε Σπίτι - Εκθέσεις
Μένουμε Σπίτι - Παιδί
Μένουμε Σπίτι - Διάφορα
Μένουμε Σπίτι - Σινεμά
Ποδήλατο
ΗμερομηνίαExpand Dates
ΚατάστασηExpand Status
ΏραExpand Time
Δείτε τα αποτελέσματα Show results
ΑΘΗΝΑ
(C)ART&LIFE 2020
A
Θέατρο

'''Οστια - αυτό είναι το Σώμα μου'' στο Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν

Αυτή η εκδήλωση δεν είναι πλέον ενεργή

'''Οστια - αυτό είναι το Σώμα μου'' στο Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν

0.0
Περιγραφή
Η κόλαση του Δάντη ήταν η ποίηση της προσωπικής του ζωής. Ο παράδεισος, η άλλη, η φωτεινή της εκδοχή, της δημιουργίας. Το καθαρτήριο, η ίδια η ιστορία του Πιερ Πάολο Παζολίνι. Αυτή τη ζωή, αυτή την ιστορία, αυτή τη δημιουργία προσεγγίζει η παράσταση "Όστια - Αυτό είναι το σώμα μου", μέσα από τις αφηγήσεις πέντε γυναικών, εμπνευσμένων από τις αντίστοιχες ηρωίδες του κινηματογραφικού του έργου. Μαρία, Μάμα Ρόμα, Ιοκάστη, Εμίλια - η υπηρέτρια, Μήδεια, που υποδύεται η Λουκία Μιχαλοπούλου, που συν-σκηνοθετεί την παράσταση μαζί με τον Αντρέα Μαντά, που είχε την αρχική ιδέα και υπογράφει και το κείμενο.

Πρόκειται για μια παράσταση που εστιάζει σε ό,τι έχει να κάνει με τις ρίζες των ανθρώπων, ατομικά και συλλογικά: Τι συνδέει αυτές τις γυναίκες μεταξύ τους; Ένας πατέρας. Το ίδιο χώμα. Είναι, στην ουσία, το ίδιο πρόσωπο. Θα μπορούσαν να είναι όλες τους η Σουζάνα, η μάνα του Παζολίνι.

Στο έργο του, οι ηρωίδες του Παζολίνι δεν ήταν ποτέ εξαρχής "ώριμες" αλλά "μαθητευόμενες", που πριν μπουν για τα καλά στην περιπλάνηση περνούσαν από ένα στάδιο μύησης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το τέλος τις έβρισκε πιο πεφωτισμένες. Στις καλειδοσκοπικές πορείες τους μετέφεραν λιοντάρια και βουνά, κλαμένη αγάπη, τη στάχτη της ηδονής, απατηλή ελπίδα, ατέρμονη. Το όνειρο. Αυτήν την πρόγευση θανάτου. Χαραυγές και ηλιοβασιλέματα.

"Ο χάρτης της πόλης/ της νύχτας/ της αδερφής/ του πετσιού μου/ ο απόλυτος σύντροφος/ της σκιάς μου."

Στη σύντομη ζωή του, ο Ιταλός δημιουργός ίσως να ήταν ο μοναδικός που κατάφερε μια απόλυτη σύνδεση ανάμεσα στο πεζογραφικό-ποιητικό και κινηματογραφικό του έργο, προεκτείνοντας το ένα μέσα στο άλλο, σε σημείο τέτοιο που να καταργούνται τα όρια ανάμεσα στην τέχνη του λόγου και της κινούμενης εικόνας. Και αυτό γινόταν με μια λιτότητα και μια αίσθηση της έλλειψης που μόνο άναυδο σε αφήνει ακόμα και σήμερα.

Σαν άλλος Πρόσπερο, ο Παζολίνι, είδε να ξεδιπλώνονται εντός του νου του ιμπρεσιονιστικοί πίνακες, όπως εκείνα τα γιαπωνέζικα λουλούδια που ανοίγουν μέσα στο νερό, και με τα σύμβολα πάντα παρόντα στη σκέψη και τη δημιουργία του, να αποτελούν ταυτόχρονα αφορμή για περιπλάνηση αλλά και για νέα τραύματα.

Για το τέλος του στην Όστια ισχύει αυτό που γράφει ο Shakespeare στην "Τρικυμία" του: "σ' αυτό το τέλος, όποιος πεθαίνει τα ξοφλάει όλα" - χωρίς να αφήνει πίσω του κανένα χρέος. Το χρέος είναι δικό μας. Ο πολιτισμός ίσως να είναι τελικά, όπως υποστηρίζει και ο Φρόιντ, πηγή δυστυχίας. Και μια κοινωνία που καταπιέζει τη λειτουργία του ενστίκτου και στρεβλώνει τον μηχανισμό, τον ηδονοπαραγωγό μηχανισμό, δεν μπορεί παρά να δημιουργεί δυστυχισμένα άτομα, που συγκεντρώνονται για να συζητήσουν σε ένα λάθος πλαίσιο, με λάθος μέσα. Ο μυστικισμός της ζωής δεν κοινοποιείται. Στοχασμός και τόλμη απαιτούνται, σαν αυτά που μας προσέφερε απλόχερα ο Ιταλός δημιουργός.

"Το όνειρο είναι βάρκα που θέλει να βγεί από το ένα ποτάμι στο άλλο και αυτή η προσπάθεια του να βγεί στ' ανοιχτά είναι η καρδιά μου που θέλω να γίνει ένα χρυσόμηλο και να στολίσει το τραπέζι μας που ήδη λάμπει σαν χρυσή σφαίρα."

Μαζί με τη Λουκία Μιχαλοπούλου, που δίνει, με τη χαρακτηριστική, μεστή και ταυτόχρονα υπερβατική της ερμηνεία, σάρκα και οστά στις πέντε γυναίκες της παράστασης, οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, Αντώνης Κωστόπουλος και Γαβριήλ Ζήσης.

Συντελεστές:
Σύλληψη, Κείμενο, Σχεδιασμός ήχου: Αντρέας Μαντάς
Σκηνοθεσία: Λουκία Μιχαλοπούλου, Αντρέας Μαντάς
Σκηνικά: Μαργαρίτα Πέτροβα
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Ενδυματολόγος: Ελένη Κοζάου
Επιμέλεια κίνησης: Αλέξης Φουσέκης

Ερμηνεύει η Λουκία Μιχαλοπούλου

Συμμετέχουν οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, Αντώνης Κωστόπουλος & Γαβριήλ Ζήσης

Δείτε που παίζεται (0)

Φωτογραφίες & Βίντεο (3)

Εισιτήρια

12€ - 17€ 

Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων

Σχόλια


    Δεν υπάρχουν σχόλια
    Γράψτε το σχόλιό σας
    filters Φίλτρα
    Close slideshow
    Επικοινωνία Θέσεις Εργασίας Όροι χρήσης - ΠΠΠΔ
    ©ART&LIFE 2025
    art&life logo
    April
    SunMonTueWedThuFriSat
    303112345678910111213141516171819202122232425262728293012345678910
    April
    SunMonTueWedThuFriSat
    303112345678910111213141516171819202122232425262728293012345678910