Περιγραφή
Η Gagosian παρουσιάζει την έκθεση Night for Day, με νέα έργα της Sarah Crowner. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 14 Νοεμβρίου στη γκαλερί της Αθήνας και περιλαμβάνει νέα έργα ζωγραφικής και μια καθηλωτική, ειδικά σχεδιασμένη για τον χώρο εγκατάσταση με κεραμικά πλακίδια.
Η εκθαμβωτική κίτρινη απόχρωση που κυριαρχεί στον ισόγειο χώρο της γκαλερί, προέρχεται από την επίστρωση χειροποίητων εφυαλωμένων πλακιδίων που εκτείνονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Τοποθετημένο έτσι ώστε να δημιουργεί ένα εκτεταμένο μοτίβο chevron και ανυψωμένο σε ξύλινη πλατφόρμα, προσομοιάζοντας σε θεατρική σκηνή, το Platform (Yellow terra cotta), 2024, είναι άμεσα ορατό από την είσοδο της γκαλερί: οι επισκέπτες βαδίζουν πάνω σε μια φωτεινή, γήινη επιφάνεια και εισέρχονται σε ένα χρωματικό περιβάλλον που μιμείται τη θερμοκρασία της έντονης ελληνικής ζέστης, αιχμαλωτίζοντας παράλληλα το φως της ημέρας σαν κάποιος να μπορεί να εισχωρήσει στη χρωματική σύνθεση ενός αφηρημένου πίνακα ζωγραφικής.
Στους χώρους του πρώτου ορόφου, ζωγραφικά έργα με καμπυλόγραμμα μοτίβα που διαπλέκονται, εκτίθενται σε αντίθεση με τη σκληρή θερμότητα του ισογείου. Βαθιές πράσινες και πλούσιες μπλε αποχρώσεις διαποτίζουν απαλές επιφάνειες ανακαλώντας το φωτισμένο φύλλωμα σε πυκνούς κήπους ή σε δάση τη νύχτα. Αντιστρέφοντας το όνομα της εμβληματικής ταινίας του François Truffaut, Day for Night (1973), η οποία δανείστηκε τον τίτλο της από την ομώνυμη κινηματογραφική τεχνική, όπου οι εξωτερικές σκηνές γυρίζονται υπό το φως ημέρας και φιλτράρονται ώστε να μοιάζουν νυχτερινές, η Crowner καταλύει διακριτικά μια ακολουθία φωτός προς το σκοτάδι και πάλι πίσω καθώς οι επισκέπτες κινούνται μεταξύ των ορόφων της γκαλερί – μια αισθητηριακή παλέτα που εξελίσσεται τόσο μεταξύ των απτών μορφών όσο και με τις εναλλαγές του φυσικού φωτός κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Οι αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις της Crowner, οι οποίες περιλαμβάνουν τόσο τους εσωτερικούς όσο και τους εξωτερικούς τοίχους, οροφές και δάπεδα, προσκαλούν τον θεατή σε μία αμοιβαία εξερεύνηση της σχέσης του σώματος με τη ζωγραφική, η οποία είναι ταυτόχρονα ενεργητική και παθητική, ορατή και άυλη, απτή και φευγαλέα. Σε διάλογο με την ιστορία της ζωγραφικής και τις δυνατότητές της στο παρόν, η Crowner οραματίζεται κι άλλες μορφές που μπορεί να πάρει το μέσο. Τα ποικίλα μέσα και οι θεματικές που συνιστούν την ιδιαίτερη πρακτική της είναι ριζωμένα στα θεμελιώδη στοιχεία της φόρμας, του χρώματος και της χειρονομίας, εγγενή συστατικά της παραδοσιακής ζωγραφικής, όπως επίσης και σε μια εμμονή με τον χώρο και το φως, που εκτείνεται σε όλα τα έργα της.
Μια performance εμπνευσμένη από το έργο της Crowner, σε μουσική σύνθεση του Απόστολου Κουτσογιάννη από το Oros Ensemble στην Αθήνα, θα πραγματοποιηθεί στον χώρο της εγκατάστασης κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης, ξεκινώντας το ηλιοβασίλεμα. Το νέο έργο του Κουτσογιάννη εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι ηχητικές μάζες μπορούν να αντηχούν μέσα στον χώρο, όπως ακριβώς το φως διαχέεται από τα ανοιχτά παράθυρα και αντανακλάται στις επιφάνειες των πλακιδίων γεμίζοντας τον χώρο με χρώμα. Στο πλούσιο βιογραφικό της Crowner οι συνεργασίες με χορευτές και μουσικούς μέσα στις εγκαταστάσεις της, όπως στο MASS MoCA στο North Adams της Μασαχουσέτης και στο Chinati Foundation στη Μάρφα του Τέξας, καθώς και τα σχέδια της για τη σκηνογραφία και τα κοστούμια στο American Ballet Theatre, υπογραμμίζουν την μοναδική της προσέγγιση στη ζωγραφική που εμπλέκει πληθώρα τεχνών στον τρισδιάστατο χώρο.
Εγκαίνια: Πέμπτη 14 Νοεμβρίου, 5 – 8 μ.μ.