Περιγραφή
Στην τέχνη του διάσημου δεξιοτέχνη της βιόλα ντα γκάμπα Πάολο Παντόλφο παρελθόν και παρόν μπορούν να συνυπάρξουν σε μια δημιουργική και διαχρονική, για τη μουσική, διαδικασία. Η διαδικασία αυτή είναι ο αυτοσχεδιασμός, με τον οποίο καταρρίπτονται ιστορικά στεγανά, αναβιώνουν ξεχασμένες σήμερα πρακτικές εκτέλεσης παλαιάς μουσικής και συσχετίζονται με πιο γνώριμα ακούσματα της εποχής μας. Το υλικό στο οποίο βασίζεται ο καλλιτέχνης ποικίλλει. Μπορεί να είναι ένα αναγεννησιακό θέμα ή ένα μπάσο της τζαζ, πάνω στο οποίο χτίζει δικές του παραλλαγές και τους αυτοσχεδιασμούς. Η ιδέα αυτή πλαισιώνει το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει, το οποίο συμπληρώνουν και δικές του συνθέσεις.
Στο κέντρο του προγράμματος βρίσκονται συνθέσεις για βιόλα ντα γκάμπα του γαλλικού μπαρόκ, οι οποίες αποδεικνύουν την εξαιρετική άνθηση της μουσικής για το όργανο αυτό στη Γαλλία του 17ου αιώνα. Πρόκειται κυρίως για αποσπάσματα από σουίτες του Μεσιέ ντε Σαιντ-Κολόμπ και του Μαρέν Μαραί. Οι συνθέτες αυτοί αποτελούν την κορωνίδα μιας γενιάς βιρτουόζων και εξαντλούν στο έργο τους όλες τις δυνατότητες του οργάνου, καθιστώντας το τόσο εκφραστικό, ώστε να μιμείται την ανθρώπινη φωνή. Οι δύο συνθέτες συνδέονταν με μια σχέση δασκάλου και μαθητή. Έτσι, ο μαθητής Μαρέν Μαραί θα αποτίσει φόρο τιμής στον δάσκαλό του, τον κορυφαίο γκαμπίστα της εποχής, κλείνοντας μια από τις σουίτες του με το μελαγχολικό «Τάφο για τον Σαιντ-Κολόμπ». Ίσως κάποιοι ακροατές να αναγνωρίσουν σε αυτό το κομμάτι αποσπάσματα από τη μουσική επένδυση της περίφημης ταινίας Όλα τα πρωινά του κόσμου, η οποία αναπαριστά με μοναδικό τρόπο τη σχέση των δύο συνθετών. Μαζί με αυτούς κλείνει και μια εποχή εξαιρετικής άνθησης του οργάνου, το οποίο θα εκτοπιστεί βαθμιαία από το βιολοντσέλο, για να επανέλθει στο προσκήνιο τον 20ό αιώνα με καλλιτέχνες όπως ο Ζόρντι Σαβάλ και ο Πάολο Παντόλφο.
Paolo Pandolfo: βιόλα ντα γκάμπα
Andrea Pandolfo: σύγχρονη τρομπέτα με σουρντίνα
Laura Polimeno: φωνή
Thomas Boysen: λαούτο, κιθάρα, θεόρβη