Από την Εταιρεία Θεάτρου ΠΑΙΚΤΕΣ. Μια παράσταση site-specific, στους εξωτερικούς χώρους και στο θέατρο της Σχολής Καλών Τεχνών.
"Το ξύπνημα της Μνήμης. Παιδιά πρόσφυγες του Ελληνικού εμφυλίου" αναφέρεται σε μια σημαντική περίοδο της ελληνικής ιστορίας, την περίοδο του ελληνικού εμφύλιου πολέμου και στα παιδιά-πρόσφυγες. Συνδέεται άμεσα με το πρόβλημα των σημερινών πολέμων και το προσφυγικό ζήτημα. Η ιστορία του ελληνικού εμφυλίου, εκτός από τις πληγές που γέννησε σε κάθε οικογένεια και σε όλους αυτούς που έζησαν και βίωσαν εκείνα τα γεγονότα, κινεί εμάς τους νεώτερους μέσα από τις αφηγήσεις αυτές να ανακαλύψουμε και να συνειδητοποιήσουμε την δύναμη του ανθρώπων που πάλεψαν για να επιβιώσουν μέσα σε εκείνες τις τόσο δύσκολες συνθήκες, κάτι που μπορεί να μας αφυπνίσει και να μας κάνει να ενδιαφερθούμε μέσω της ενσυναίσθησης γι’ αυτό που συμβαίνει δίπλα μας, στη Συρία και σε άλλες χώρες σήμερα.
Με βάση επιλεγμένο υλικό προσωπικών αφηγήσεων από το βιβλίο "Παιδιά του Ελληνικού Εμφύλιου-Πρόσφυγες και πολιτική της μνήμης" και κείμενα που αναλύουν την πολιτική κατάσταση εκείνης της εποχής, το εμφύλιο δράμα και τους λόγους που οδήγησαν στην απομάκρυνση των παιδιών από τις οικογένειες και τα σπίτια τους σε ολόκληρη την Ελλάδα, δημιουργείται μια περφόρμανς όπου το θέατρο γίνεται ο τόπος στον οποίο οι άνθρωποι μιλούν για το "σπίτι" και την "πατρίδα" σε μια προσπάθεια να προσδιορίσουν τον εαυτό τους, μεταφέροντάς μας σημαντικά στοιχεία για την ιστορία και τον τόπο τους.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Μαρία Σάββα
Δραματουργία: Μαρία Σάββα, με τη συμβολή της ομάδας
Εικαστική εγκατάσταση – Σκηνικά - Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Video mapping: com.odd.or
Μουσική επιμέλεια-διδασκαλία:
Αγγελική Τουμπανάκη.
Βοηθοί σκηνοθέτη: Χριστίνα Αλεβιζοπούλου, Παναγιώτης Καστρίτσης
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΠΑΙΚΤΕΣ
Παίζουν:
Παναγιώτης Μαρίνος, Φοίβος Παπακώστας, Βίκυ Καμπούρη, Μαρία Σάββα, Άννα Χανιώτη, Γιώργος Ψυχογυιός, Θάνος Παπαθανάσης, Παναγιώτης Καστρίτσης
Διάρκεια: 110 λεπτά
Οι θεατές παρακαλούνται να φοράνε άνετα παπούτσια. Λόγω της ιδιαιτερότητας της παράστασης, οι θέσεις των θεατών θα είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.